English Version
يکشنبه، 31 شهريور 1398
Sunday, 22 سپتامبر 2019
الاحد, 21 محرم 1441
تعداد افراد آنلاین :
کل کاربران :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
کل بازدید :
آخرین بروزرسانی :
  
::نسخه الكترونيكي پرديس بين الملل (فارسي-انگليسي)::
::نسخه الكترونيكي پرديس بين الملل (فارسي-انگليسي)::
::راهنماي استفاده از خدمات اطلاع رساني سايت::
::راهنماي استفاده از خدمات اطلاع رساني سايت::
::كتابخانه و مركز عرضه اطلاعات::
::كتابخانه و مركز عرضه اطلاعات::
سيستم اتوماسيون تغذيه دانشجويان
سيستم اتوماسيون تغذيه دانشجويان
:مجتمع خوابگاهی دانشجویی سارا:
:مجتمع خوابگاهی دانشجویی سارا:
دانشكده ها و شعب > شعبه پيام كرج > نهاد رهبری دانشکده >

                                              

                                                

                                  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

                 پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران


    

   

بصیرت ( کلام بزرگان )

 

تجربه‏ هاى تاريخى نشان داده است كه جدايى علم‏ و ايمان‏ خسارتهاى غير قابل جبران به بار آورده است. ايمان را در پرتو علم بايد شناخت؛ ايمان در روشنايى علم از خرافات دور می ماند. با دور افتادن علم از ايمان، ايمان به جمود و تعصب كور و با شدت به دور خود چرخيدن و راه به جايى نبردن تبديل می‏شود.

شهید مطهری

 


 

 

حدیث هفته

ارزش و زینت علم به چیست؟

امام صادق (علیه السلام) :اطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ تَزَيَّنُوا مَعَهُ بِالْحِلْمِ وَ الْوَقَارِ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمُونَهُ الْعِلْمَ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ طَلَبْتُمْ مِنْهُ الْعِلْمَ

 

دانش بیاموزید و آن را با برد باری و قار و شخصیت خود مزین سازید و در مقابل اسا تید خود فروتن باشید.

 

اصول کافی ج 1 ص 36

 

 ارزش علم و دانش به وقار و متانت  و شخصیت انسان است . اگر دانش باشد و شخصیت نباشد این دانش ارزشی ندارد.

پس ارزش علم در حفظ کرامت شخصیت و احترام به استاد است و با این امور علم انسان زینت می یابد.

 

 

 


 

یک لحظه درنگ

 

حکایت مسلمان شدن این مانکن

یک ردای زیبای بلند و یک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم و در خیابان ها و محله هائی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی، و یا با لباس کار "شیک" سبک غربی در آنها راه میرفتم، ظاهرشدم.

 سایت تازه مسلمانان: اخیرا سارا بوکر، هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی، توضیحاتی را درباره خود ارائه داده است.
                                                                                                                                                                             
او در گفتگویی خود را اینگونه معرفی و علت مسلمان شدنش را اینگونه بیان می کند:

                                                                                                                                                          

من یک زن امریکائی هستم که در مرکز امریکا بدنیا آمده ام. من مانند هر دختر دیگری بزرگ شدم. با علاقه و تعلق خاطر شدید به زرق و برق زندگی در "گران شهرها". در نهایت من به فلوریدا و از آنجا به ساحل جنوبی میامی نقل مکان کردم. یک منطقه پرشور برای آنهائی که در جستجوی "زندگی پر زرق و برق" هستند. طبیعتا، من آنچه که یک دختر معمولی غربی انجام می دهد را انجام می دادم.

براساس ارزیابی ارزش خودم بر مبنای میزان جلب توجه دیگران من به ظاهر و جذابیت و گیرائی خودم توجه داشتم. من مرتبا ورزش می کردم و یک مربی شخصی شدم. یک خانه شیک لب دریا خریدم و توانستم یک سبک زندگی "با کلاس" برای خود فراهم کنم.

سالها گذشت تا متوجه شوم که هر چه بیشتر در "جذابیت زنانگی ام" پیشرفت می کنم درجه رضایت شخصی و خوشبختی ام افت می کند. من برده مد بودم. من گروگان ظاهرم بودم.

به علت افزایش مستمر فاصله میان رضایت شخصی من و سبک زندگی ام، من در فرار از الکل و مهمانی ها (پارتی ها) به مراقبه (مدیتیشن) و مذاهب غیرمتعارف پناه می بردم. اما یک فاصله کوچک به یک دره تبدیل گشت. و در نهایت متوجه شدم که تمامی آنها فقط یک مسکن هستند و نه یک درمان موثر.

یازده سپتامبر ۲۰۰۱، زمانی که من شاهد رگبار پی در پی اسلام، ارزشها و فرهنگ اسلامی، و اعلام شرم آور "جنگ صلیبی جدید" بودم، توجه ام به چیزی بنام اسلام آغاز شد. تا آن زمان، تمام چیزهائی که برای من با اسلام تداعی می گردید عبارت بودند از: زنان پوشیده در "چادر"، کتک زنندگان زنان (همسران)، حرام ها، و یک دنیا ترور و وحشت.

یک روز من با قرآن، کتابی که در غرب بطور منفی کلیشه ای معرفی شده است برخورد کردم. در ابتدا سبک و نحوه برخورد قرآن مرا تحت تاثیر قرار داد، و سپس نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش، و ارتباط میان خالق و مخلوق مرا به شگفتی آورد. من قرآن را خطابه ای مملو از بصیرت و بینش برای قلب و روح، بدون نیاز به هیچ مترجم (مفسر) و کشیشی یافتم.

سرانجام من حقیقت را دریافتم: فعالیت ارضاء کننده جدید من چیزی جز قبول مذهبی بنام اسلام، که می تواند سرچشمه آرامش برای من بعنوان یک مسلمان "فعال" باشد، نبود.

من یک ردای زیبای بلند و یک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم و در خیابان ها و محله هائی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی، و یا با لباس کار "شیک" سبک غربی در آنها راه میرفتم، ظاهرشدم. اگر چه مردم، چهره ها، و مغازه ها همه همان ها بودند، اما یک چیز بطرزی چشمگیر و استثنائی متفاوت بود، من همان نبودم و نه آرامشی که من برای اولین بار در زن بودن تجربه کردم.

من احساس کردم که همه زنجیرها پاره شده اند و من بالاخره آزاد شده ام. من از چهره های حیرت زده جدید مردم، در مکانی که زمانی چهره هائی که پر از نگاه های شکارچی برشکار بود را تجربه کرده بودم، لذت می بردم. ناگهان یک بار از دوش من برداشته شد. من دیگر تمامی وقت ام را صرف خرید، آرایش، درست کردن موهایم، و تمرین بدنی برای خوش اندام شدن نمی کردم. سرانجام، من آزاد شدم.

من از حجاب رضایت داشتم، اما دیدن رو به افزایش زنان مسلمانی که از نقاب استفاده می کنند کنجکاوی مرا درباره نقاب برانگیخت. من نظر همسر مسلمانم را، که پس از اسلام آوردن با او ازدواج کردم، درباره گذاشتن نقاب و یا بسنده کردن به حجاب را جویا شدم. به نظر او حجاب در اسلام امری واجب است، در حالی که نقاب نیست. در آن زمان، حجاب من شامل پوشش سری که تمامی سر مرا بجز صورتم رامی پوشاند، و یک ردای سیاه بلند گشاد بنام "عبا" که تمامی بدن مرا از گردن تا نوک پا را می پوشاند، بود.

هیچ چیز مرا از تعویض بیکینی ام در ساحل جنوبی و زندگی پر زرق و برق سبک غربی ام با زندگی کردن در آرامش با خالقم و لذت بردن از زندگی در میان همنوعانم بعنوان یک شخص با ارزش، خوشحال نمی کند. بدین دلیل است که من استفاده از نقاب را انتخاب کرده ام، و تا پای مرگ از حق لاینفک ام برای پوشیدن اش دفاع خواهم نمود.

به شما زنانی که مفاهیم زشت کلیشه ای علیه حجاب فروتنانه اسلامی را می پذیرید، می گویم که: شما نمی دانید که چه چیزی را دارید از دست می دهید.

 

 

 


 

 

آیه های زندگی

"ذَالِكَ الْكِتَبُ لا رَيْبَ  فِيهِ  هُدًى لِّلْمُتَّقِين‏"

سوره بقره آیه 2

نکات  این آیه

1- راهنما بايد در روش دعوت و محتواى برنامه خود، قاطع و استوار باشد.جمله‏ى «لا رَيْبَ فِيهِ» نشانگر استوارى و استحكام قرآن است.

2. توانِ قرآن بر هدايت پرهيزكاران، خود بهترين دليل بر اتقان و حقّانيت آن است. «هُدىً لِلْمُتَّقِينَ»

 


احکام

استفتاء از مقام معظم رهبری


نظر حضرتعالى درباره نماز و روزه کسانى که به مدت معيّنى بيش از يک سال در شهرى براى کار اقامت مى‏کنند و يا سربازانى که به مدت يک يا دو سال براى انجام خدمات سربازى در شهرى مى‏مانند، چيست؟ آيا بعد از هر سفرى بايد قصد اقامت ده روز کنند تا نمازشان تمام و روزه آنها صحيح باشد؟ و اگر قصد ماندن کمتر از ده روز را داشته باشند، نماز و روزه آنها چه حکمى دارد؟

 

ج: اگر حداقل هر ده روز يکبار به خاطر شغل شان به محل کار سفر مى‏کنند، در غير سفر اول و دوم نمازشان تمام و روزه‏شان صحيح است، ولى در سفر اول و دوم، حکم ساير مسافرين را دارند، يعنى تا قصد اقامت ده روز را نکرده‏اند، نماز آنان شکسته است و روزه‏شان صحيح نيست.



 


 
بازگشت به صفحه اصلی مشاهده نسخه چاپی

نظر شما راجع به این موضوع چیست ؟

نام شما :
ایمیل شما :
وب سايت :
   
 
تعداد بازدید : 2060 تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه، 15 بهمن 1390
ورود کاربران
نام کاربری :
کلمه عبور :
ثبت نام | بازیابی کلمه عبور
جستجو
 
نظر سنجی
عملكرد اطلاع رساني دانشكده هاي پرديس بين الملل را چگونه ارزيابي مي كنيد؟


نتیجه >>
خبرنامه
آدرس پست الکترونیکی :
 
 
کاربران فعال
راتيشتا مولاني
آيدا مرادي
لینکهای مرتبط
::دانشگاه علوم پزشكي تهران::
::دانشگاه علوم پزشكي تهران::
::روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران::
::روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران::
::وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي::
::وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي::
::كتابخانه ديجيتال دانشگاه علوم پزشكي تهران::
::كتابخانه ديجيتال دانشگاه علوم پزشكي تهران::
:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران:
:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران:
RSS
 

کلیه حقوق این سایت متعلق به پرديس بين الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران است

Copyright 2011 - ic.tums.ac.ir Powered by targan.ir ®